Veelgestelde vragen
Heb je een vraag over Postbike.nl of over het bestellen, retourneren of annuleren van een Postbike of accessoire?
Goed en tijdig onderhoud is erg belangrijk en zorgt ervoor dat je lang kunt genieten van je nieuwe Postbike fiets. Het onderhoud kun je gewoon bij de lokale fietsenmaker laten uitvoeren.
Eerste servicebeurt
De eerste servicebeurt is erg belangrijk voor elke nieuwe fiets. Maar voor een postfiets nog net wat meer, omdat deze veel intensiever gebruikt én zwaarder belast wordt dan een normale fiets. Daarom adviseren we de eerste servicebeurt na één maand of 500 kilometer uit te laten voeren.
Bij een nieuwe fiets is het gebruikelijk dat er speling ontstaat op de bewegende onderdelen, zoals spaken, ketting, remmen en versnellingen, waardoor het net iets minder aangenaam fietst dan bij aankoop. Ontstaat dit, blijf dan niet doorfietsen, maar laat de eerste servicebeurt direct uitvoeren. Zo voorkom je voortijdige slijtage en blijf je lekker soepel fietsen. De eerste servicebeurt zit niet bij de prijs inbegrepen en kun je door de lokale fietsenmaker laten uitvoeren.
Jaarlijkse servicebeurt
Om de levensduur van je fiets te verlengen is het van groot belang dat je je fiets onderhoudt. Je fiets blijft er soepel door rijden, slijtage blijft langer uit en/of is minder. Omdat wij het belangrijk vinden dat je lang fietsplezier van je Postbike ondervindt bieden wij, naast een uitstekende garantie, servicebeurten aan voor je Postbike. Om een servicebeurt in te plannen kun je contact opnemen met onze klantenservice.
Het verschil tussen onderhoud & garantie
Iedere (nieuwe) fiets heeft periodiek onderhoud nodig en een defect valt dus ook niet per definitie onder de garantie. Het onderhoud kun je gewoon bij de lokale fietsenmaker laten uitvoeren. De kosten voor onderhoud zijn voor je eigen rekening en zitten bij de aankoop niet inbegrepen, dit omdat wij onze prijzen zo laag mogelijk willen houden en de meeste klanten graag een beroep doen op de lokale fietsenmaker. Mocht er tijdens het onderhoud een mankement aan het licht komen dat onder de garantie valt, laat de fietsenmaker dan direct contact met ons opnemen.
Let op: Postbike.nl vergoedt geen reparaties uitgevoerd door derden als deze niet vooraf met onze serviceafdeling zijn besproken. Klik hier voor informatie over onze garantie en hoe een reparatie aan te melden.