Veelgestelde vragen
Heb je een vraag over Postbike.nl of over het bestellen, retourneren of annuleren van een Postbike of accessoire?
1. Bezorgen
Je kunt een Postbike of accessoire bij jezelf laten bezorgen, maar ook op een adres van iemand anders. Als een Postbike fiets op voorraad is (zie de levertijd op de productpagina), dan wordt er binnen 5 werkdagen na je bestelling contact met je opgenomen om een afspraak te maken wanneer de Postbike bij je geleverd kan worden.
Indien je niet thuis bent als je Postbike wordt bezorgd:
Voor het bezorgen van de postbike wordt er na je bestelling, indien op voorraad, binnen 5 werkdagen contact met je opgenomen om een afspraak te maken wanneer de Postbike bij je geleverd kan worden. De Postbike wordt, indien op voorraad, binnen 10 werkdagen nadat je de bestelling hebt geplaatst bezorgd. Wanneer er niemand thuis is als de Postbike wordt bezorgd en er een nieuwe afspraak gemaakt moet worden gemaakt worden er opnieuw € 29,50 bezorgkosten gerekend.
Indien je niet thuis bent als je fietsaccessoire wordt bezorgd
Wanneer er bij de eerste bezorgpoging van een pakket niemand thuis is wordt het pakket nogmaals aangeboden. Als je geen keuze maakt of kiest voor aflevering thuis op een andere dag en de tweede keer wederom niet thuis bent, ontvang je opnieuw een bericht maar dan om jouw zending in je buurt op te halen.
Een ander bezorg adres opgeven
Je kunt een fiets of Postbike accessoire uit de Postbike webshop op elk gewenst adres in Nederland laten bezorgen. Tijdens het bestellen kun je een afleveradres opgeven na het invullen van je eigen gegevens. Ga voor meer informatie naar het onderwerp "Bestellen".
Bezorgen buiten Nederland
Het is op dit moment mogelijk om een Postbike of accessoire in het buitenland te laten bezorgen op basis van nacalculatie.
Pakket en brievenbus bezorging
Als je een artikel hebt besteld dat door de brievenbus past, dan zal dit bezorgd worden met je reguliere post. Als je een artikel hebt besteld dat niet door de brievenbus past, dan wordt het verzonden als een pakket.
Wanneer er bij de eerste bezorgpoging van een pakket niemand thuis is wordt het pakket nogmaals aangeboden. Als je geen keuze maakt of kiest voor aflevering thuis op een andere dag en de tweede keer wederom niet thuis bent, ontvang je opnieuw een bericht maar dan om jouw zending in je buurt op te halen.
2. Levertijden
Een artikel is veelal uit voorraad leverbaar en zullen we zo snel mogelijk bij je bezorgen. Maar het kan zijn dat een artikel niet op voorraad is, of dat de voorraad moet worden aangevuld. In beide gevallen wordt dit aangeven op de product pagina van het artikel. Als het artikel niet op voorraad is staat hier een rood vinkje en de tekst ´Niet op voorraad´ of 'uitverkocht'. In het geval dat een artikel niet op voorraad is kan de levertijd langer duren. Voor de meeste artikelen geldt vóór 17:00 besteld, vandaag verzonden. kunnen worden. Een Postbike wordt vanaf het moment dat je bestelt binnen 10 werkdagen op afspraak thuis bezorgd.
Levering van meerdere Postbike accessoires
Wanneer je een bestelling plaatst met artikelen met verschillende levertijden of waarbij de bestelling wordt afgehandeld door verschillende leveranciers, dan zal je bestelling in meer dan 1 keer naar je toe worden verzonden. Hiervoor worden uiteraard slechts 1 keer verzendkosten in rekening gebracht. De verzendkosten voor afleveradressen in Nederland bedragen € 7,95 per pakketje. Dit is een vast bedrag ongeacht het aantal artikelen of het aantal zendingen.
Volgen van je bestelling m.u.v. Postbike
Als je artikel als pakket wordt verzonden, krijg je per e-mail een bevestiging dat je pakket is verzonden. In deze e-mail zit een tracktrace link die je doorverwijst naar een website waar je de verzendstatus van je pakket kunt volgen. Mocht de link niet werken dan kun je een barcode gebruiken die ook in de e-mail vermeld staat. Met deze code kun je op de website www.tracktrace.nl je bestelling volgen. Als je nog vragen hebt over het volgen van je bestelling via track & trace kun je contact opnemen met de PostNL Servicelijn 0900-0570 (EUR 0,45 p/m). Let op dit is niet de klantenservice van Postbike.
Vertraging tijdens verzending m.u.v. Postbike
Wanneer je een verzendbevestiging hebt ontvangen maar je hebt na 3 werkdagen, ná het ontvangen van de verzendbevestiging, je artikel nog niet ontvangen dan kun je het beste contact opnemen met onze klantenservice op nummer: 035 - 5267 815. Houdt het ordernummer bij de hand zodat we je sneller en beter van dienst kunnen zijn.
- Mocht een artikel niet direct leverbaar zijn en de levertijd duurt minder dan 7 dagen dan ontvang je een e-mail waarin staat wanneer je het artikel tegemoet kan zien.
- Mocht de levertijd langer dan 7 dagen duren, dan ontvang je een e-mail dat je bestelling wordt geannuleerd. Je ontvangt dan zo spoedig mogelijk jouw geld terug.
3. Track en trace van pakketten
Verzendbevestiging m.u.v. Postbike
Als je artikel als pakket wordt verzonden, krijg je per e-mail een bevestiging dat je pakket is verzonden. In deze e-mail zit een track trace link die je doorverwijst naar een website waar je de verzendstatus van je pakket kunt volgen.
Gebruik van track & trace
Let op: de track en trace code geldt alleen voor pakket verzendingen en niet voor brievenbus zendingen.
Als je een verzendbevestiging hebt ontvangen van je artikel en er staat in deze e-mail een barcode, dan kun je op www.tracktrace.nl de barcode invullen samen met de postcode waar je artikel naar toe gestuurd wordt. Vervolgens klik je op de oranje knop met 'Zoek' en zie je op de detailpagina van je zending een overzicht van je zending. Mocht je nog vragen hebben over de track & trace code van je artikel dan verwijzen we je door naar de PostNL Servicelijn 0900-0570 (EUR 0,45 p/m). Let op dit is niet de klantenservice van Postbike.
Afhalen
Het is mogelijk om uw bestelling bij ons af te halen. Na het plaatsen van uw bestelling kunt u in overleg uw bestelling bij ons afhalen. Het adres is: Afrikalaan 17a, 5232 BD te 's-Hertogenbosch.
Verzendkosten
Onze tarieven zijn;
- Voor pakketpost wordt € 7,95 verzendkosten berekend
- Voor een Postbike wordt € 29,50 bezorgkosten berekend
Bovenstaande tarieven gelden voor afleveradressen binnen Nederland. Verzend- en bezorgtarieven voor het buitenland worden op basis van nacalculatie doorbelast.
Pakbon
Op de pakbon staat onder andere het adres op waar je retourzending naar kan sturen. Het retour adres is:
Postbike.nl
Afrikalaan 17-a
5232 BD 's-Hertogenbosch
Daarnaast staat er op de pakbon het bezorg adres vermeld. Mocht je vragen hebben over de pakbon dan kan je contact opnemen met onze klantenservice. Let op niet elk artikel is te retourneren, je kan hier meer over lezen bij retourneren.